خرید عمده زرشک با قیمت مناسب

اولین چیزی که با شنیدن زرشک به ذهن ما میرسد مزه ترش و ملس آن است، این محصول در اوایل پاییز برداشت می شود و برای خرید عمده زرشک باید در فصل زمستان اقدام کنید تا بتوانید محصولی با قیمت مناسب تهیه نمایید.

زرشک در خراسان جنوبی بیشتر کشت می شود، مخصوصا در دو شهر قاین و بیرجند کشاورزان بیشتر مشغول کاشت زرشک هستند، قاینات به پایتخت زرشک و زعفران ایران معروف است.

فصل برداشت زرشک مهرماه است و پس از آن خارها و برگها را جدا می کنند تا برای خشک کردن و فرآوری آماده شود و شما می توانید جهت خرید زرشک در این فصل اقدام کنید زیرا در این فصل زرشک کیفیت عالی دارد و قیمت مناسبی هم دارد.

غذاهایی که با زرشک درست می شود

زرشک دارای طبعی سرد است و با ذائقه ما ایرانی ها سازگاری زیادی دارد و از آنجا که رنگ خوشرنگی دارد برای تزیین نیز استفاده می شود بخصوص برای تزیین برنج مصرف زیادی دارد.

اگر بخواهیم از غذاهایی که با زرشک درست می شوند معروف ترین آن را بگوییم زرشک پلو با مرغ است که بسیار محبوب و خوشمزه است.

البته غذاهای دیگری مثل مرصع پلو، ته چین مرغ، کوکو سبزی با زرشک را نیز می توان درست کرد و جالب است بدونید که در بعضی از شهرها خورشت زرشک و آش زرشک هم پخته می شود.

زرشک برای کمک به درمان بسیاری از بیماریها از زرشک استفاده می شود، البته زرشک کوهی یا همان زرشک سیاه در طب سنتی بیشتر استفاده می شود.

انواع زرشک و خواص آن

البته قبل از اینکه بدانید خواص زرشک چیست لازم است بدانید که سه مدل زرشک داریم

  • زرشک بی دانه: این زرشک قرمز رنگ است و برای مصرف خوراکی و پخت و پز استفاده می شود.
  • زرشک دانه دار : این زرشک در ابتدا به رنگ قرمز است اما کم کم سیاه رنگ می شود و به بازار عرضه می شود.
  • زرشک زر افشانی: این زرشک هم دانه دار است و به رنگ سیاه است.

البته در بازار مردم زرشک را به دو دسته زرشک قرمز یا همان زرشک پلویی و زرشک کوهی یا همان زرشک سیاه دانه دار تقسیم بندی می کنند که زرشک قرمز بدون دانه است و در آشپزی و آبگیری از آن استفاده می شود و زرشک سیاه را بیشتر در طب سنتی استفاده می نمایند.

البته زرشک قرمز نیز به سه دسته زیر تقسیم بندی می شود :

  • زرشک پفکی
  • زرشک اناری ( دانه اناری )

خواص زرشک

هر چند که از زرشک کوهی در طب سنتی استفاده زیادی می شود اما زرشک خوراکی نیز خواص زیادی دارد و به دلیل وجود ماده بربرین از برای سلامت قلب و گردش خون بسیار مناسب است، از این ماده در داروسازی برای تهیه قرص و کپسول استفاده می شود.

موارد زیر از مهم ترین خواص زرشک می باشند :

  1. زرشک برای سلامت قلب بسیار مفید است و در مطالعات و تحقیقات پزشکی این موضوع به اثبات رسیده است.
  2. کمک به کارکرد کبد و تصفیه و پاکسازی و دفع سموم بدن
  3. تصفیه خون و کمک به گردش خون در بدن
  4. کنترل و تنظیم قند خون
  5. افزایش کلازن سازی و مفید برای پوست
  6. وجود ویتامین C و تقویت سیستم ایمنی بدن
  7. بالا رفتن سوخت و ساز بدن و کمک به لاغری و از بین رفتن چربی بدن
  8. مقابله با التهابات لثه
  9. کمک به بهبود کارکرد دستگاه گوارش و درمان اسهال
  10. موثر در کاهش دردهای رماتیسمی
  11. کاهش اوره خون
  12. کاهش استرس و پیشگیری از بیماری های سرطانی مخصوصا سرطان روده و معده و خلاصه آنکه زرشک به فعالیت سلولهای ضد سرطانی در بدن بسیار کمک می کند.
خرید عمده زرشک

خرید عمده زرشک

برای خرید عمده زرشک شما می توانید هم با مراجعه حضوری این محصول را تهیه کنید و هم به صورت آنلاین و اینترنتی آن را بخرید، اگر در مشهد یا بیرجند هستید به راحتی می توانید این محصول را به صورت حضوری تهیه کنید اما اگر در شهرهای دیگر هستید می توانید زرشک را به صورت اینترنتی آنرا تهیه کنید.

مجموعه بهسانا یکی از مراکز معتبر فروش عمده زرشک می باشد که محصولی با کیفیت عالی را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید جهت خرید این محصول با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما در هنگام خرید عمده زرشک به شما کمک می کنند تا شما بتوانید محصول مد نظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات