قیمت زرشک قرمز درجه یک

کشور ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادرکنندگان زرشک محسوب می‌شود، قیمت زرشک مهمترین دغدغه های تاجران و مصرف کنندگان این محصول است.

معمولاً بسیاری از مردم در سرتاسر نقاط جهان از زرشک جهت درست کردن انواع غذاهای مختلف و یا نوشیدنی‌های متنوع استفاده می‌کنند.

کاربردهای فراوان این محصول باعث شده تا جایگاه بسیار ویژه‌ای برای مصرف خوراکی و همچنین تزیین غذا و شیرینی داشته باشد.

مانند سایر خشکبار دیگر زرشک هم در انواع کیفیت‌های مختلف دسته‌بندی می‌شود. هر چقدر کیفیت آن ها بیشتر و بالاتر باشد جزء گروه درجه یک محسوب می‌شوند.

زرشک پفکی

انواع زرشک

اگر تصمیم به استفاده از زرشک داشته باشید ابتدا باید با انواع مختلف آن ها آشنا شوید ضمن اینکه قیمت زرشک بر اساس نوع زرشک تعیین می شود.

زرشک‌ها دارای تنوع فراوان در نوع و طعم خود هستند؛ بسته به نوع استفاده خود می‌توانید هر یک از مدل‌های مختلف آن‌ها را انتخاب کنید.

زرشک قرمز دانه اناری

زرشک اناری یکی از انواع زرشک است که پخش تر است و رنگی تیره تر نسبت به دو نوع زرشک دیگر دارد.

تیره تر بودن رنگ زرشک‌های دانه اناری تاثیر چندان زیادی روی طعم خوشمزه ی آن‌ها ندارد! بنابراین به راحتی می‌توان از آن ها در انواع غذاهای مختلف استفاده کرد.

این نوع از زرشک را در محیط باز و در مقابل نور آفتاب قرار می دهند تا خشک شود و سپس برای تمیز کردن و فرآوری و سورت بندی به انبارها منتقل می کنند

زرشک قرمز پفکی

بهترین نوع زرشک بدون نوع پفکی آن است که تپل و گوشتی و درجه یک است و طعمی ترش و ملس دارد که شما با خوردن آن عاشق عطر و طعم آن خواهید شد.

زرشک پفکی بسیار خوشرویت و با کیفیت است و در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و بیشترین مصرف را دارد.

برخلاف سایر روش‌های خشک کردن، که از دمای بالا و نور خورشید استفاده می‌شود؛ زرشک پفکی به دمای پایین و مدت زمان طولانی لازم دارد تا خشک شود.

این زرشک قرمز خوشرنگ و گوشتی تر و تپل تر است و به دلیل کیفیت بالاتر محبوبیت بیشتری هم دارد و به دلیل رویت خوب و کیفیت عالی گزینه ای مناسب برای صادرات محسوب می شود.

در نتیجه دارای کیفیت بسیار عالی و خوشمزه ای خواهند بود، قیمت زرشک پفکی نسبت به طعم آن بسیار مقرون به صرفه است.

زرشک قرمز زیرتالاری

این نوع از زرشک دقیقا مشابه زرشک پفکی خشک می شود و از نظر ظاهر شباهت زیادی به زرشک پفکی دارد و حتی گاهی متقلبان در بازار زرشک آنرا به جای زرشک پفکی به فروش می رسانند.

زرشک زیر تالاری دقیقا مثل پفکی خشک می شود در سایه و در تالارهایی مخصوص و به دور از نور آفتاب، و برای خشک شدن آن نزیدک به دو تا سه ماه زمان لازم است.

به دلیل اینکه خوشه های آویزان در زیر داربستها قرار میگیرند کیفیت خشک شدن آنها پایین تر است در نتیجه کیفیت پایین تری نسبت به زرشک پفکی دارند.

این سه نوع زرشک بالا زرشک خوراکی بودند و نوع دیگری از زرشک هست که به زرشک کوهی یا زرشک سیاه معروف است که دانه دارد و بیشتر در طب سنتی استفاده می شود.

زرشک سیاه

زرشک سیاه یا کوهی به دلیل خواص بیشماری که دارد برای کمک به درمان بیماریها در طب سنتی استفاده می شود.

این نوع از زرشک فقط در شرایط کوهستانی رشد می‌کند در نتیجه نسبت به زرشک‌های قرمز از نظر امکان دسترسی سخت تر و دارای قیمت گرانتری هستند.

خواص زرشک

زرشک خواص زیادی دارد و برای کمک به درمان بسیاری از بیماری ها می توان از آن استفاده کرد.

انتخاب زرشک روشی عالی و سالم جهت پاکسازی خون و افزایش ایمنی بدن.

بسیاری از افراد امروزه به دلیل عدم رعایت رژیم غذایی مناسب دچار انواع بیماری‌های مختلف می‌شوند.

بیماری‌های رایج در میان افراد کم خونی، فشار خون بالا و چربی خون و بیماریهای قلبی و دیابت و بیماری های کبدی و گوارشی است.

برای کمک به درمان بیماریهای ذکر شده در بالا استفاده از زرشک تاثیر گذار است و طبق تحقیقات به عمل آمده تاثیر زرشک در بهبود عملکرد قلب تاثیر گذار است.

خواص درمانی زرشک به دلیل آنتی اکسیدانها و ویتامین C و بربرین بسیار زیاد است، وجود این مواد باعث خون سازی و خونرسانی بهتر میشود.

خواص درمانی فراوان و ارگانیک بودن زرشک سبب شده تا بسیاری از افراد به دنبال خریدن و قیمت زرشک باشند.

یکی از محصولات صادراتی کشورمان زرشک می باشد و به همین دلیل لقب یاقوت سرخ را دارد.

نکات مهم در خرید زرشک

در این قسمت تصمیم داریم تا شما را بیشتر با نحوه خریدن زرشک آشنا کنیم تا تجربه ی خریدی لذت بخش زرشک مرغوب و با کیفیت را داشته باشید:

خرید زرشک با کیفیت

حتماً باید زرشکی را انتخاب کنید که از نظر تمیزی مراحل تولید درجه یک باشد. زرشک‌ها به طور مستقیم جزء مواد غذایی به شمار می‌آیند. اگر زرشک صادراتی باشد باید تمامی مراحل برداشت، خشک کردن و بسته‌بندی محصول بر اساس استانداردهای جهانی و کاملاً تمیز باشند.

خرید زرشک بر اساس مصرف شما

معمولاً برای آن دسته از افرادی که زرشک را جهت آبگیری انتخاب می‌کنند زرشک تازه و زرشک‌های سیاه یا زرشک‌های پفکی جزء بهترین انتخاب‌ها هستند.

زرشکی که برای مصرف خوراکی استفاده می شود معمولا زرشک قرمز است که در انواع اناری و پفکی و زیرتالاری در بازار موجود است.

خرید زرشک امسالی

بهتر است زرشکی را انتخاب کنید که جزء محصولات برداشت سال باشند و به اصطلاح امسالی باشند.

در هنگام خرید به ظاهر آن توجه کنید که گوشتی و تپل باشند و رنگی یاقوتی داشته باشند و همچنین از خرید زرشک با رطوبت زیاد و زرشک چرب خودداری نمایید.

عوامل موثر در قیمت زرشک

پس از انتخاب نوع و مدل زرشک قیمت آن ها برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه ای دارد.

لازم به ذکر است بگوییم قیمت زرشک به عوامل مختلفی وابسته است؛ در نتیجه نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن ها ارائه داد.

تنوع فراوان مدل‌های زرشک باعث شده تا هر یک با خواص متفاوتی که دارند دارای قیمت‌های متفاوتی نیز باشند.

هر چقدر مراحل تمیز کردن و سورتینگ محصول با کیفیت بالاتری باشد مسلماً نسبت به مدل هایی با کیفیت پایین‌تر قیمت پایین تری دارند.

در انتخاب زرشک‌ها بهتر است تا کیفیت را فدای کمیت نکنیم و از بهترین و درجه یک‌ترین نوع زرشک‌ها استفاده کنیم.

مجموعه بهسانا یکی از مراکز معتبر فروش عمده زرشک است و شما می توانید جهت خرید عمده انواع زرشک بیرجند با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات