صادرات زرشک پفکی به کشورهای مختلف

امروزه زرشک به جز مصرف داخلی به کشورهای زیادی صادر می شود و صادرات زرشک پفکی و دانه اناری در سالهای اخیر رو به افزایش است.

از مهم ترین ویژگی های زرشک صادراتی تمیز و یک دست بودن و همچنین خوش رویت بودن آن است و همچنین در صادرات زرشک باید این نکته را توجه کرد که رطوبت زرشک زیر 16 درصد باشد.

زرشک انواع مختلفی دارد و زرشک قرمز بدون دانه که خوراکی است و و زرشک کوهی که بیشتر جنبه درمانی دارد و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

البته با توجه به خواص زرشک قرمز برای بهبود برخی از بیماریها مخصوصا بیماریهای قلبی و عروقی استفاده می شود، ضمن اینکه زرشک قرمز سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین c است.

جهت خرید عمده زرشک صادراتی همین حالا می توانید با مجموعه بهسانا تماس بگیرید.

صادرات زرشک پفکی

خراسان جنوبی مرکز اصلی تولید زرشک در ایران است و زرشک بیرجند و قاین در ایران بسیار معروف است.

به جز قاین و بیرجند شهرهای سربیشه و آرین شهر ( سده ) و زیرکوه به کاشت زرشک مشغول می باشند.

نزدیک به 20000 هکتار از زمین های خراسان جنوبی زرشک کاشت می شود و همه ساله چند هزار تن زرشک از باغات این استان زرشک برداشت می شود و برای فروش در بازار داخل و خارج ارسال می شود.

در حال حاضر جهاد کشاورزی اقداماتی را برای آموزش کشاورزان برای کاشت و تولید زرشک انجام داده و به همین جهت هر سال شاهد تولید زرشک درجه یک و با کیفیت بیشتر هستیم.

همانطور که می دانید صادرات زرشک پفکی به دلیل کیفیت بالا بیشتر از سایر زرشک هاست اما دو نوع زرشک دانه اناری و زرشک زیرتالاری درجه یک نیز صادرات می شوند.

زرشک پفکی درجه یک کیفیت زیادی دارد و قیمت آن از زرشک دانه اناری بیشتر است اما مهم ترین معیارها برای تعیین قیمت زرشک موارد زیر می باشد:

1-یک دست بودن زرشک

2-درصد رطوبت زرشک

3-تمیز بودن و عدم وجود ضایعات و پوچی

4-درصد دم دار بودن زرشک

5-آفت زده نبودن زرشک

6-پفکی و گوشتی بودن

7- رنگ روشن و قرمز زنگ زرشک هرچقدر زرشک تیره تر باشد قیمت آن پایین تر و کیفیتش پایین تر است.

این موارد در آزمایشگاه مورد بررسی قرار میگیرد و درصد مجاز هر کدام در استاندارد 3337 زرشک نوشته شده است.

جهت آگاهی بیشتر از قیمت انواع زرشک بیرجند می توانید با مجموعه بهسانا در تماس باشید.

انواع زرشک صادراتی

انواع زرشک بیرجند به کشورهای مختلف صادرات می شود و معمولا صادرات زرشک پفکی بیشتر به اروپا و کشورهای عربی است و کشورهای روسیه و ترکیه طرفداران اصلی زرشک دانه اناری می باشند.

زرشک زیر تالاری مرغوب و درجه یک هم صادرات زیادی دارد و در مجموع می توان گفت هر سه نوع زرشک که تمیز و یک دست و خوشرویت و کیفیت خوبی داشته باشد برای صادرات مناسب است.

صادرات زرشک در سالیان گذشته کمتر بود و این محصول در کنار محصولاتی از جمله زعفران و پسته به دیگر کشورها ارسال می شد.

از سال 92 به بعد زرشک ایران در دنیا شهرت بیشتری پیدا کرد و در حال حاضر صادرات زرشک پفکی و دانه اناری رو به کشورها رو به افزایش است.

در گذشته فروشگاه ها و مراکز فروش مواد غذایی ایرانی و رستوران های ایرانی و عربی و افغانستانی در کشورهای مختلف از زرشک برای تهی غذاهای خود استفاده می کردند.

به مرور زمان به ارزش غذایی زرشک پی برده شد و در حال حاضر این محصول به صورت فله و بسته بندی به اروپا و آمریکا و کشورهای آسیایی صادرات می شود.

مجموعه بهسانا مرکز معتبر فروش زرشک صادراتی در ایران است و شما تاجران عزیز می توانید همین حالا جهت تهیه انواع زرشک صادراتی درجه یک با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات