ارزان ترین قیمت زرشک پفکی در بازار

امروزه یکی از مهمترین عوامل برای خرید زرشک قیمت آن است و قیمت زرشک پفکی و دانه اناری در شهر مشهد نسبت به سایر شهرها ارزان تر است.

شهر مشهد به دو شهر قاین و بیرجند که مراکز اصلی کشت زرشک در جهان محسوب می شوند نزدیک است و همه ساله مقدار قابل توجهی از زرشک به صورت تناژ به این شهر جهت فروش منتقل می شود و از مشهد به شهرستانهای دیگر ارسال می شود.

زرشک در شهر مشهد به عنوان یکی از سوغاتی های اصلی محسوب می شود و بیشتر مسافران و زائران ایم محصول خوشرنگ و خوش طعم را به عنوان سوغات خریداری می کنند.

زرشک بیرجند قرمز و بی دانه است و برای مصارف خوراکی استفاده می شود و زرشک کوهی بیشتر در طب سنتی استفاده می شود اما به دلیل خواص زیاد زرشک قرمز و وجود ویتامین های زیاد مصرف آن برای بهبود بیماری های قلبی بسیار توصیه می شود.

سوالی که برای بسیاری از افراد بوجود می آید این است که زرشک دانه اناری و زرشک پفکی چه تفاوتی با هم دارند؟

با ما همراه باشید تا تفاوت این دو زرشک را برای شما توضیح دهیم.

تفاوت زرشک پفکی و زرشک اناری

نحوه کاشت انواع زرشک یک مدل است اما نحوه برداشت و خشک کردن زرشک پفکی و زرشک دانه اناری (زرشک اناری) با هم فرق دارد، به طور کلی برداشت زرشک به دو روش زیر انجام می شود:

1.جدا کردن خوشه زرشک از درخت

2.تکاندن شاخه های درخت و جدا کردن زرشک از شاخه ها

در روش اول خوشه ها به تالار های مخصوص برای خشک شدن و فرآوری برده می شود.

در روش دوم محصول را بر روی شال های بزرگی ریخته و سپس به خرمانگاه برای فرآوری انتقال می یابد.

روش تولید زرشک پفکی

برای تولید زرشک پفکی ابتدا خوشه های زرشک را بر روی طبقات چوبی می گذارند، سپس با تهویه مناسب و به مرور زمان دانه های زرشک به دور از نور خورشید رطوبت خود را از دست می دهند.

نسبت قرار گرفتن زرشک ها بر روی هم پف و کیفیت زرشک تاثیر زیادی دارد و پروسه خشک کردن زرشک با توجه به سرایط آب و هوایی بین سه تا پنج ماه زمان می برد.

در این روش خشک کردن زرشک پف کرده و گوشتی است و رنگ خوشرنگی دارد و ماندگاری آن هم بسیار بالاست.

پس از خشک کردن زرشک مراحلی مثل دم گیریو خارچینی است که توسط شرکت های فرآوری زرشک انجام می شود، جهت از بین بردن ضایعات و یک دست شدن زرشک آنرا با دستگاه سورت لیزری می کنند و سپس زرشک پفکی در جه یک و تمیز را برای فروش روانه بازار می کنند.

روش تولید زرشک دانه اناری

برای تولید زرشک دانه اناری ابتدا آنرا زیر نور خورشید پهن می کنند تا خشک شود و با توجه به دمای هوا 2هفته و نهایتا یک ماه زرشک ها خشک می کنند و در این مدت نیروی انسانی زرشک را با ابزاهایی مثل چهارشاخ جابجا کرده تا محصول به صورت یک دست خشک شود.

این زرشک پخش تر و تیره تر از زرشک پفکی است و ماندگاری کمتری نسبت به زرشک پفکی دارد.

قیمت زرشک پفکی

قیمت زرشک پفکی به دلیل گوشتی بودن و کیفیت بالایی که دارد نسبت به زرشک دانه اناری و زیرتالاری بیشتر است و به همین دلیل نیز زرشک پفکی در ایران و جهان بسیار پرطرفدار است.

البته اگر این محصول را از مراکز معتبر فروش تهیه کنید قیمت آن ارزان در می آید، امروزه بیشتر خریداران عمده زرشک آنرا مستقیم از مشهد تهیه می کنند تا زرشکی مرغوب و تازه را با قیمت مناسب تهیه کنند.

شما می توانید جهت خرید عمده زرشک فله در هر جایی از ایران هستید با مجموعه بهسانا تماس بگیرید تا در اسرع وقت سفارش شما ثبت و ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات